Thursday, January 12, 2012

Di "HACK" atau Sengaja "HACK"

Assalamualaikum dan Salam perjuangan..
Menarik isu pada hari ini, 
Facebook milik saudari Aida Rahayu, Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (MPP UKM) telah dihack..
Facebook lama beliau (Aida Rahayu) sudah hilang sama sekali..


Hasil search menggunakan nama aida.rahayu89

Ini memaksa beliau membuat satu lagi akaun baru..(Aida Rahayu Original)
Hasil daripada hack tersebut, beberapa group telah berubah admin atau admin lama semuanya telah dibuang..
Antara group yang menjadi mangsa kekejaman tersebut adalah PMUKM 2010/2011 dan Sumber Maklumat untuk pelajar baru UKM, (untuk makluman kedua-dua group digunakan sebagai salah satu saluran untuk menyebarkan segala aktiviti dan hebahan di UKM dan akhir-akhir ini group ini menjadi medan perang POLITIK di kalangan mahasiswa UKM)


Okay, kerja siapakah ini??siapa hacker tersebut??
masih lagi menjadi persoalan kerana ianya menggunakan nama samaran iaitu Suhaila Yasmin..
Siapakah dia ini?? wakil ASPIRASI kah?? atau Kroni mereka sendiri (GMUKM).. masih menjadi persoalan..




Saudara Ezuan Saad di dalam laman FB beliau mengeluarkan satu statement ringkas selaku Setiausaha Agung PMUKM..beliau memperihalkan apa yang telah berlaku..


Namun ini semua tidak penting.. Ini lagi penting
Saudari Noraini Jumahir di dalam laman FB telah mengeluarkan satu statement ringkas..Beliau dengan slumber yaya nyer menulis Mengapa PUAK2 ini suka membuat fitnah. Adakah ingin kemenangan dengan fitnah?? menarik bukan..

Semua warga UKM mesti kenal siapa Noraini Jumahir ini. Mantan Timbalan Exco Lajnah Kegiatan Luar Ikatan Studi Islam UKM (ISIUKM)10/11. Majlis Perwakilan Mahasiswa UKM sesi 10/11... hehehe orang Kuat GABUNGAN MAHASISWA UKM.. so sekiranya dia mengatakan gendang PRK sudah bermula, hanya ada dua parti yang akan bertembung..Samaada ASPIRASI atau GMUKM..

Nah fitnah yang dimainkan oleh mereka yang bergelar alim ulama ini..dengan penuh penghayatan mereka mengatakan ASPIRASI yang menfitnah dan hack mereka.. wah wah wah hebat kan alim ulama sekarang..

Persoalan daripada saya, adakah benar ASPIRASI yang membuat onar tersebut??jika ya, tunjukkan la bukti...atau adakah ini hanya salah satu UNDI SIMPATI yang ingin puak2 GMUKM ini raih sempena Pilihan Raya Kampus kali ini??Adakah pihak GMUKM hendak menang dengan meraih simpati warga UKM?? tidak mungkin itu sahaja "STUDENT POWER" yang boleh dibawa?? 



“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasiq membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu mushibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”.




“Mengapa di waktu kamu mendengar berita bohong itu orang-orang mukminin dan mukminat tidak bersangka baik terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: “Ini adalah suatu berita bohong yang nyata”. Juga firman Allah yang artinya, “(Ingatlah) di waktu kamu menerima berita bohong itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit juga, dan kamu menganggapnya suatu yang ringan saja. Padahal dia pada sisi Allah adalah besar. Dan mengapa kamu tidak berkata, diwaktu mendengar berita bohong itu: “Sekali-kali tidaklah pantas bagi kita memperkatakan ini. Maha Suci Engkau (Ya Tuhan kami), ini adalah dusta yang besar”. [QS. An-Nuur : 15-16]

1 comment:

  1. hahaha.. x sangka ade orang pernah menulis pasal diri saya dalam blognya.. tetibe baru terbaca.. dan terharu.. nice.. :)

    ReplyDelete

Ini adalah laman peribadi saya, anda berhak komen tapi jangan mengharapkan balasan komen dari saya..sekian