Wednesday, January 4, 2012

Tuntutan

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan..

akhir-akhir ini aku kerap mendengar pekikan kebebasan..
selalu diperhatikan banyak gerakan untuk berdemontrasi,,
macam- macam hal telah berlaku di Malaysia..
Malaysia satu ketika dahulu negara yang aman bertukar menjadi bingit kerana ingin kelainan..
sahabat aku dari Indonesia, pernah berkata kepada aku, dahulu dia sering dengar bahawa Malaysia ini aman, rakyatnya bersatu padu..tiada pemasalahan yang ketara..namun sejak dia datang ke Malaysia, dia sering melihat Malaysia bergolak...ada sahaja yang bermasalah dan ada saja golongan yang tidak puas ati..
perasaan aku ketika itu "MALU" sebab orang luar menilai negara kita sebagai negara yang baik dan aman tapi akhirnya dia sendiri kata negara ini bergolak.

Hmmm dunia oh dunia.,

Antara tuntutan yang pernah dibuat

1) BERSIH


2) SMM


3) Ambiga


ini antara tuntutan yang terkenal dalam tahun 2011 dan 2012..

aku pown nak buat tuntutan juga sempena waktu peperiksaan ini.

marilah berDemo tuntut kebebasan dalam menjawab exam.. 

1) boleh hisap rokok dalam dewan exam,

2) boleh meniru dalam exam,

3) dibenarkan menambah waktu sendiri,

4) membawa talipon bimbit, laptop dan barangan lain  adalah dibenarkan, 


5) tiada pengawas peperiksaan yang mundar-mandir, 



dan yang paling penting 



6)boleh bawak makanan dan minuman

No comments:

Post a Comment

Ini adalah laman peribadi saya, anda berhak komen tapi jangan mengharapkan balasan komen dari saya..sekian