Monday, January 2, 2012

Mahasiswa dan Rusuhan

Sejak aku menjejaki alam universiti, aku dipanggil mahasiswa..
apa itu mahasiswa??aku sendiri tidak tahu..
aku masuk atas tiket pelajar yang mahu mengikuti pengajian peringkat Ijazah..
dari tahun 1 hingga tahun 3, apabila sebut mahasiswa mesti aku ingat rusuhan..
hahaha
siapa ahli rusuhan? yang pasti ynag menggelarkan diri mereka Pro-M (Pro Mahasiswa)..
kadang-kadang ada SMM, BEBAS, KAMI, ABU, GMUKM, GAMIS, dan yang seangkatan dengannya.
siapa dalangnya?? mereka yang menggelarkan diri mereka PR (pakatan rakyat)
kadang-kadang dalamnya ada PAS, DAP, PKR, BEBAS, PEGUAM dan yang seangkatan..
hahaha PRO -M anak didik PR

Rentetan rusuhan mahasiswa

UKM (Universiti Kebangsaan Malaysia)





yang ini bukan rusuhan, (ini adalah solat yang diadakan bertempat di sebelah masjid).. kenapa tidak dibuat di dalam masjid??

UPM (Universiti Putra Malaysia)







UIA (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia)










UPSI (Universiti Pendidikan Sultan Idris)








RUSUHAN PALING HANGAT (BERSIH 2.0)







Masihkah anda ingat dengan rusuhan di UKM?
Masihkah anda ingat rusuhan di UPM?Masihkah anda ingat rusuhan di UIA?Tentu ada masih ingat rusuhan di UPSI? Semuanya melibatkan mahasiswa..
Katakan tidak pada rusuhan..
Mahasiswa anti rusuhan..
We are silent majority

KATAKAN TIDAK PADA PRO-M
 (PRO MAHASISWA JALANAN)
KATAKAN TIDAK PADA PR 
(PEROSAK REMAJA DAN MAHASISWA)

No comments:

Post a Comment

Ini adalah laman peribadi saya, anda berhak komen tapi jangan mengharapkan balasan komen dari saya..sekian